دیجیتال و ورزش


دیجیتال و ورزش

اخرین اخبار دنیای دیجیتال


فلش 11 و ایر 3، سوغات ادوبی برای ماه اکتبر


ایر 3 نیز مجهز به قابلیت های جالبی شده است. مانند پشتیبانی از شتاب دهنده های سخت افزاری برای پخش ویدئو روی موبایل و پشتیبانی از ویژگی Background Audio که یکی از قابلیت های مولتی تسکینگ آی او اس است. از سیستم لایسنس دهی اندروید هم پشتیبانی به عمل آمده و این پلتفرم از دوربین جلویی دستگاه های مختلف هم پشتیبانی خواهد نمود.

 

با استفاده از ایر 3، فضای ذخیره سازی محلی موبایل یا تبلت شما می تواند رمز گذاری شود. همچنین اپلیکیشن های دسکتاپ می توانند از قابلیت کد گشایی H.264 این پلتفرم بهره ببرند. حفاظت از محتوای برنامه در تمام سیستم عامل ها (از جمله سیستم عامل های موبایل) انجام خواهد گرفت. همچنین ویدئو ها با فرمت HD هم با استفاده از ایر روی تمام پلتفرم ها قابل پخش می باشند. ویژگی مهم دیگر پلتفرم AIR، پشتیبانی از Captive Runtime روی دسکتاپ و اندروید است.

 

اما احتمالا با این ویژگی آشنا نیستید. پس سعی می کنیم در اینجا به توضیحش بپردازیم: در حال حاضر تمام اپلیکیشن های تحت ایر که در دسکتاپ یا اندروید نصب می شوند؛ برای اجرا نیازمند سیستم رانتایم انحصاری ادوبی ایر می باشند. اگر چه اپلیکیشن های ایر برای آی او اس دیگر نیازی به این رانتایم ندارند و مستقل هستند. در واقع این گونه اپلیکیشن ها همین الان هم از Captive Runtime سود می برند. به این صورت که تمام اجزای ضروری فریم ورک ایر، موقع کامپایل شدن برنامه در درون خودش گنجانده می شوند. بنابر این برنامه دیگر نیازی به یک رانتایم جداگانه برای اجرا شدن ندارد.

 

در ایر 3 شما از این قابلیت برای دسکتاپ و اندروید هم بهره مند خواهید شد. اگر چه باید یک چیز را یادتان باشد: این که اگر اپلیکیشن ایر را برای ویندوز توسعه می دهید، باید از آن خروجی با فرمت exe تهیه کنید. برای مک هم باید خروجی «پکیج اپلیکیشن مک» را انتخاب نمایید. در واقع اگر بخواهید یک برنامه را با فرمت خود AIR خروجی بگیرید، باز هم به سیستم رانتایم جداگانه نیاز خواهید داشت. در هر حال Captive Runtime به همه سود می رساند و یکی از بهترین ویژگی های ایر 3 می باشد.

 

حالا ادوبی تلاشش را برای بهبود هر چه بیشتر فلش و ایر انجام داده است. بلکه بتواند علاوه بر نگه داشتن توسعه دهندگان فعلی، افراد بیشتری را به سوی خود بکشاند. حالا با توجه به این که می دانید ویندوز 8 در رابط مترو از فلش پشتیبانی نمی کند و آیفون و آیپد هم فقط ایر را می پذیرند؛ فکر می کنید ادوبی در این کار موفق می شود؟

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 9 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |